Time

Friday, May 8, 2009

明燈

在大反彈市,手上貨少的網友開始想入市,網友「宜家傢私」的留言有少少代表性,佢話好耐冇留言了...睇完陸sir前日o既網誌有啲感觸:「07年我儲左舊錢,,幾乎廿萬, 07年比我老豆買股仔輸到得返4萬, 果陣我衰貪心,俾佢用我d錢係三萬點入市,贏咗一陣, 之後輸到傻 (依家d死貨仲係度,呢排升咗都係得~7萬左右)」

「我在08年專心儲錢, 小注炒咗幾轉3968....最後打個和, 依家又儲到2、30萬....本來諗住'好精咁低位入市, 等3、5年升返3至4倍,到咗依家,唔計啲死貨,成個09年我仲係一股都無買.....依家又差唔多萬六點, 今次我唔敢買了。」

「陸sir, 好似我呢啲人,好話唔好聽,都幾『明燈』,一係唔買,一買就跌, 一放就升,等親巴士都要等足15分鐘 (所以我搭地鐵,最多等5分鐘),我真係唔覺得我可以咁叻摸低入市囉.....所以都係決定聽陸sir話,逼自己個個月入一兩手2828算啦....跌得勁o既月份就入兩三手, 冇事發生就入一手....」

阿「宜家傢私」,如果你呢個浪邊日忍唔住大手入市,記得通知我地,犧牲你一個,或者可以救番好多人(講笑咋,唔好嬲)。從宜家傢私的留言分析,佢都唔係賭性好強的人,自我定位係「投資者」,所以佢07年買股仔都係俾錢老豆買,相信佢老豆係常炒之人,07年又時時話賺好多,宜家傢私又見個市咁熱,所以才俾錢老豆去炒股仔。

雖然佢講得好好笑,話等巴士都要等15分鐘,但我理解這只是自嘲之言,佢唔係特別黑,好多散戶都係咁,在大市初升之時唔敢買(初反彈時亦係一樣),但在大市升到開哂巷時,好後悔早前無買,就忍唔住入市。股市有人買就有人賣,強手在初升時買,升到咁上下時,從知後覺的散戶入場,大戶沽貨,散戶接貨,這就是所謂「派貨」,強手離場後,即使無人隊,股市自由飛行,飛得幾飛就無力再上,自行墮落。這一切都有因有由,和運氣沒有太大關係,和散戶的行事特性好有關係。

散戶首先不是要了解股市,而是要了解自己的毛病,如果已確診自己係「明燈」之後,除咗可以在「適當」時候入市並通知網友益吓街坊之外,最好就係選另外一些入市方法。例如將自己的資金9、1分,10%資金做「投機的我」,隨自己的判斷入市,做吓實驗,睇吓死得幾慘,另外90%資金用笨笨地的方法作「投資的我」,每月買股票又得(好似宜家傢私咁在大跌的月份買多啲亦得),買樓都得,買咗唔好短期沽,可以肯定,10年過後,用笨方法作的投資,會比投機的回報大得多。

散戶做明燈,好多時唔係佢地運氣差,而係作為散戶的宿命,佢地資料少、資金少,唔係左右大局的一群,係被人擺佈的一群,好似美國對銀行的壓力測試,各大銀行10日前已被政府通知了測試結果,都唔好講佢地在政府通報前都極有可能有內線掌握哂結果,佢地根本係先睇到答案,搶先落場炒,加上佢地資金又多,蜂擁入市已可觸發升市。散戶在場外貼試題估答案,人地知道哂試題有埋標準答案,散戶點夠人玩?

網友一丁話,看了我講散戶做「明燈」和運氣沒有太大關係,反而和散戶的行事特性好有關係。佢話:「看了你這段好有同感,有個朋友時常都係咁,佢時常都話自己黑仔,運氣唔夠,一買即跌,一放即升..........我同佢講咗好多次,叫佢了解自己的心理狀態同買賣方法,研究去改,但佢到現在都唔聽我講>< 佢信財演多過我.............我發現同佢相反做法時,我的成功率真係好高,但知道個朋友輸又心裡唔舒服.....卻又無能為力,唉。」

唔知大家有無發覺,我地身邊總有一丁講起那種朋友,如果你認為無,咁你就要小心啦,可能你就係嗰個「明燈」啦。有啲明燈衰咗會出聲,但有啲明燈只講贏錢事跡,不講輸錢慘況,所以在朋友之間比較不著痕跡。我仲發現明燈入市通常唔會馬上唔得,而係好似網友「宜家傢私」個老豆咁,通常買完會有幾日得,但係佢又唔走,到大市回頭,佢又死坐,一坐坐到尾。

老實話俾大家知,我過去都有個「明燈」朋友,佢講嘢非常大聲,買股票成日話自己睇中,我估佢買兩次有一次中(因為個市唔係升就係跌),佢一中就好大聲,話自己點點樣分析得出入市訊號,又「陽燭」、又「通道」、又有朋友爆料俾佢聽之類,聽到旁邊一眾女士用好崇拜的眼神望住佢,佢就好滿足咁不斷講。後來我發覺,這位明燈最口沫橫飛的時日,通常唔使一個星期,佢買啲股票就由得變唔得,我就領悟出要做明燈反面的道理。

後來同一個股壇老叔父講起這些明燈事件,佢解釋話大戶消息靈通、實力強橫,係佢地帶動個市轉勢,唔係跟轉勢入市,散戶面對逆境時,在轉勢之初,會經歷「唔信、死頂、接受、反手」四部曲,開始唔信,例如佢地做咗淡倉,個市跌到好深開始反彈時,佢地通常以為彈一兩日就完;好啦,見到彈得一兩個星期,仲死頂做淡;到彈得好似樣,就開始接受去平倉;到爆哂煙花時,佢地就反手造好,咁啱爆得煙花都係迪士尼散場的時候。明燈入場遲,係致命的原因。

No comments: