Time

Thursday, June 12, 2008

見底前必然見血

貝南奇叫醒隻熊
1950至80年美國樓價上升,但收入升幅更大,結果令資產值由負債十四倍到負債八倍。八十年代中期開始美國人收入升幅減慢、利率下降及供樓年期延長,由過去十五年漸漸延長到二十至二十五年甚至三十年。利率下降、供樓年期延長,令更多人可以負擔得起供樓;直到2006年年中,即使低利率、長年期,美國人亦供唔起樓,樓價開始回落,引發次按危機。去年9月至今年4月利率下降雖然對供樓者有些少幫助,但能否阻止美國樓價進一步回落?

據美國統計數字,退休後大部分人生活水平都只能維持工作時期70%(即大部分人都要節衣縮食),到去世之前仍唔使為錢而煩惱打工仔只佔退休人口4%(真係好少)!

Grould Asset Management創辦人Donald Gould認為,呢次通脹上升同七十年代唔同。七十年代係工資推動物價上升,呢次卻係四金磚國(BRIC)需求帶動全球CPI上升。長遠而言,四金磚國股市同地產可睇好。但短期而言,新興市場股美國債券息率向上時調整幅度亦較大,係高風險、高回報率項目。

去年8月貝南奇認為挽救美國樓價較通脹率上升重要,去年9月開始到今年4月佢將利率由5.25厘降至2厘,但美國房屋市場及金融服務業過去九個月仍損失超過5000億美元。上周四開始佢突然認為通脹問題較美國樓價回落更重要,此一改變,令上周五道指急跌接近400點。美股分析員認為貝南奇重新叫醒隻熊(今年3月到5月熊去晏覺)。

根據康狄夫理論,經濟完成三十年黃金期之後,通常有十至十五年高原期,然後係十年回落期。1997年至今香港經濟就係處於高原期(上上落落),2008年開始係咪進入回落期?

在投資策略上,我老曹係陰陽學說支持者(即太極圖)。所謂陽盛極必衰,陰衰極必盛。任何項目見底前必須流少少血、流大量汗及大部分人感到恐懼。任何項目都係what goes up must come down and not the vice versa!1989年6月5日北京滿街鮮血,我老曹卻認為係港股入市良機,曾被已故泰盛主席香大俠來電大鬧我老曹「冇血性」!作為一個人,面對六四事件,的確應該痛心疾首;但作為一個投資者(或投機者),則係入市良機。1997年7月大部分港人敲鑼打鼓迎主權回歸時,我老曹居然賣掉香港樓改為投資英國物業……理由係我老曹乃陰陽學說支持者,見到香港盛極而衰。資本主義制度下社會從來很殘酷:一場森林大火將美麗景色盡毀,變成一片焦土,然後又焦土上由已死大樹留下種子萌芽,十年八載後又再大樹成蔭。生生死死循環不息,直到永遠。油價推上139美元一桶令人感到恐懼、流汗,部分國家甚至出現流血場面,係咪森林大火?我老曹木宰羊。1999年一桶石油只值10美元,當年有邊個相信油價可見100美元,更何況139美元?今天應否利用高油價去減持石油股?我老曹已冇資格畀意見,因為我老曹自油價高見100美元一桶後,已放棄分析油價矣。

No comments: